Käsitööõlled ja koduõlu
Taust ja vajadus
Pihtla Õlleköök on Eesti vanim väikepruulikoda, kus tegutsemas teine generatsioon. Elus hoitakse traditsioonilist ja legendaarset Saaremaa koduõlut, aga pakutakse ka moodsaid käsitööõllesid. Seoses koroonaga on soov uuele suvehooajale vastu minna teadlikumalt ning pakkuda siseturistidele koos pruulikoja külastusega põnevaid pakette.
Ülesanne:
Mõista erinevaid klienditüüpe ning arendada suviseid teenuseid seoses pruulikoja külastusega.
Tellija:
pihtlapruul.ee
Aeg:
Talv 2021
Teostaja:
Mari Arnover
Enne kui hakata teenuseid arendama, tuleb aru saada, mis seisus on hetkel bränd – kui hästi teatakse, millega seostub ja kes on fännid. Kui oled teadlik kitsaskohtadest, saad nendega teadlikult tegeleda ning sellega, mis päriselt kliendile väärtust loob, rohkem turunduses välja tuua. Selleks tegime kõigepealt miniuuringu, kus osales 39 inimest nii Saaremaalt kui mandrilt, nii tarbijaid kui koostööpartnereid – sommeljeesid, peakokkasid, joogitootjaid, turupidajaid jt.
Väljavõtted intervjuudest
„Lahe noor peremees ja hea koduõlu. Koostööd olen teinud ja kindlasti teeks veel – reageerivad kiiresti ja need mõned korrad küll on olnud täiesti murevabad.“
„Mehed on palju vaeva näinud ja ajavad õiget asja. Õlu on maitsev ja uus pruulikoda äge.“
„Koduõllest olen ainult jutte kuulnud, ise pole saanud. Käsitööõllest ma võiksin aga rääkima jäädagi…“
„Koduõllega seostub Saaremaa. Pikantne jook, milleks peab olema palju aega ja õige seltskond.“
„Seostub innovatsioon. Nad on superägedad. Nende puhul kõnetab lugu. Kuidas vaarikaõlu starditakse keefiri abil.“
„Minu jaoks kolm mõistet: 1) koduõlu kui vanakooli laadaõlu, 2) kodus tehtud käsitööõlu ehk kui minusugune entusiast teeb kodus IPAt ja 3) kommertslik käsitööõlu, mida saan osta supermarketist.“
„Pihtlal on hea valik, igale maitsele. Noor õllepruulija on loominguline ja nutikas. Nendes ei ole seda toorest õhinapõhisust ja ükskõikmishinnaga pildil püsimise ambitsiooni, see on mulle sümpaatne.“
Tulemus
Miniuuringu sisend oli vajalik kahepäevaseks töötoaks, et tekiks suurem pilt – kuidas näevad ettevõtet omanikud, kuidas saarlased, kuidas mandriinimesed. Tuvastasime brändiga mõned kitsaskohad, nt:
1) kasutusel on liiga palju erinevaid nimesid pruulikoja kohta, mis tekitavad segadust. Seda enam, et käimas on vägikaikavedu konkurendiga, kes napsas pruulikoja nime.
2) koduõlle fännid on pigem 45+a, kellel on enda lapsepõlves ilusad mälestused ja hiljem kogemused koduõllega. Noorem põlvkond on juba kasvanud käsitööõllede trendis, mistõttu neile alles tuleb traditsiooni tutvustada.
Käima lükati teenusearendus, arendatakse brändi ja turundust.
„Tarbijate tagasiside kõnetas ja hästi juhtisid tähelepanu kitsaskohtadele. Oleme brändi arendanud katusest, aga nüüd aeg vundament korda teha. Asja sees olles ei jõuagi teemasid lahti harutada ega mõttest kaugemale. Miniuuring koos töötubadega pani asjale kõrvalt vaatama ja suurt pilti nägema.“