Taust ja vajadus
Aktiva Finants on tegutsenud 27 aastat ning on ennekõike tuntud Julius Inkasso tõttu (aga on ka teisi alambrände). Finantsvaldkonnas on ennekõike tänu tehnoloogiale toimumas suured muutused ning iduettevõtted raputavad traditsioonilist finantsmaailma. Aktiva Finantsil on ambitsiooni haarata uusi turge ning arendada uusi brände ja teenuseid. Selleks on vajadus seni tehtut mõtestada ning luua brändistrateegia, mis loob arenguks vundamendi ja seejärel luua uus visuaalne identeet, mis vastaks uutele ambitsioonidele.
Vajadus on:
- Mõista, mida kliendid ja koostööpartnerid täna väärtustavad, mida tugevustena ja kitsaskohtadena näevad?
- Mõista, kuidas enda tugevused ja siitl paremini välja tuua, luua järjepidevalt head mainet.
- Mõista mis on suuremad eesmärgid, visioon, ambitsioon, kuhu hakata liikuma?
Eesmärk
Mõtestada enne rebrändingut sisu ja luua tugev brändi vundament.
Ülesanne:
mõtestada ja luua brändistrateegia
Tellija:
Aktiva Finance Group
Aeg:
Apr-sept 2022
Teostaja:
Mari Arnover
koostöös Stone Growth Agencyga
Selleks, et luua tugev vundament tulevikuks, tuleb aru saada, mis on tänased seisud ning millised on arusaamad erinevate osapoolte peades. Ehk kuidas tuua esile kõige vajalikum strateegias ja täiendada seda vaatega, kuidas meid tajutakse väljast.
Kliendiuuring ja mõtestamine
Sel korral tähendas see juhtide ja koostööpartnerite intervjueerimist, mitmeid kodutöid ja mõtestamist. Seda protsessi aitas hästi juhtida Stone Growth Agency.
Väljavõtted intervjuudest
„Väärtustan väga kõrgelt meie haldurit – mõistab, pakub lahendusi, ei lobise üleliigselt – kõik saab kiirelt lahendatud. Säästab nii palju aega, närve. Ülimõnus.“
„Õiguskuulekus Soomes on eeskuju - isik, kellel on tasumata arved, arvestab ise viivised ja maksab ise. Meil on veel pikk tee minna. Tavapraktika täna: äride makseraskusstesse sattudes palgatakse tankist, keda ei ole võimalik kätte saada.“
„Meie jaoks oluline, et andmed on õiged ja usaldusväärsed. Oluline on registrite stabiilsus ning töökindlus.“
„Finantsharimisega peab kogu aeg tegelema – igaüks võiks rahatark olla (juba koolihariduses). Et me ei peaks investoritele selgitama intressi jms.“
Brändisstrateegia
Brändistrateegia annab fookuse pikemaks ajaks erinevatele osapooltele, kes peavad järjepidevalt brändiga tööd tegema ning igapäevaselt miniotsuseid vastu võtma. Strateegia on igapäevane tööriist, mis vastab suures plaanis neljale olulisele küsimusele: miks, kuidas, kellele, mida?
Koostöös said paika väärtused, visioon, missioon, tuum, persoona, arhetüübid, brändiarhitektuur, positsioneering, väärtuspakkumine, kommunikatsioonistiil ja isegi nimi, mis muutus rahvusvaheliseks.
Järgmised sammud, mida tehti iseseisvalt:
Visuaalse identiteedi korrastamine, copywriting – Stone Growth Agency
Koduleht – Woofy