Aiamajad
Taust, vajadus ja eesmärk
Aiamajad.ee on üks esimestest Eesti turul, kes pakub vahendusena erinevaid aiamaju (lehtlad, paviljonid, suvemajad, kuurid) – nii masstoodetena kui ka projekti järgi ja soovi korral koos paigaldusega. Eriti vananenud on ajaga peamine müügiallikas ‒ koduleht ‒ ning puudub ka läbimõeldud bränd. Eesmärk oli värskendada brändi, kodulehte ja teenust.
Inimeste maitse ja harjumused on ajas muutunud. Uuringuga oli soov aru saada, kui kaua mõttest teostuseni tellija jaoks protsess aega võtab? Millise funktsiooniga ta majakest vajab? Kust ta teavet otsib? Kas ta võtab sellise projekti elus esimest korda ette või on tal juba kogemusi? Millega ei osata arvestada? Mis tekitab peavalu? Mida oleks teinud teisiti? Kas tulemusega jäädi rahule? jms.
Kvalitatiivuuringus osales 19 inimest – nii need, kes alles unistavad ja otsivad oma aiamaja, kui ka need, kes juba saavad oma unistust aias nautida.
Väljavõtted intervjuudest
„Kui vaatad Eesti pakkujate kodulehti, siis tekib õnnetu tunne – keegi (hobiehitaja, kindlasti mitte disainer) on justkui insenerina mingi lahenduse valmis teinud, kus konstruktsioon prioriteet, mitte välimus. Mõtled, et kas nad ei ole kunagi ise ilusaid asju Pinterestis näinud?“
„Pakkumiste ühes otsas on justkui kuurid ja teises nõiamajakesed, aga me tahaks minimalistlikku, ägedat, lihtsat, skalleeritavat, modulaarset, multifunktsionaalset lahendust – tead seda tunnet? Ennekõike mõnusat olemise kohta. On hirmkallid lahendused ja siis suur tühmik...“
„Mõte on küpsenud paar aastat. Kõigepealt pean ise saama 100% aru, mida ma tahan. Kui äriplaan paigas, siis otsin rahalise võimaluse. Ei ole kohanud täpselt sellist asja, mida kohe tahaks.“
„Kui ehitusega alustada, siis ma ei ole kindel, kas ma tean kõike?! Tahaks ilma ehitusloata, seega 20 ruutu ja kõrgus alla 5m. Tänu eelnevatele kogemustele tean paremini mida ma EI TAHA: liiga õhukest laudist, ilma soojustuseta katust, kohe püstipanemist (pinnas hakkab mängima) jms.“
„Vaja oli tööriistakuuri, aga koledat kasti ei tahtnud. Valisin lahenduse aeda sobivuse ja nö. kenaduse järgi. Tulemus sai liiga ilus.. seega nüüd teine ostarve – grilli- ja chillinurk.“
„Sauna juurde oli vaja kinnist kohta, kus pärast istuda, lisaks suviseid pidusid korraldada, terrassil päikest võtta ja muud pulli teha. Terrassid on mõttetud mida kaasa pakutakse – 2 tooli napilt mahub peale. Mul oli kohe plaan tellida suur, korralik terrass (15x15) ja selle ma ka tellisin. Muid vajadusi väga ei ole.“
„See, et algul mõtled, et tilluke majake, osutub lõpuks suve või kahe projektiks. Kui hakkad asja tõsiselt võtma. Kokkuvõttes oli aiamaja kokkupanemine nagu maja ehitamine...“
Valmis mahukas kokkuvõte koos soovitustega, mis on ärisaladus. Olemasolev teenus muutub täielikult, mida hakkab toetama uus identiteet ja koduleht.
Tarbija vajadused:
- unistuse teoks tegemine;
- ei vajaks ehitusluba, st alla 20 ruudu;
- kõige keerulisem on välja mõelda, mis funktsioone ta peaks sisaldama ja kuidas pildi peal olev välja hakkab nägema kui värvitud, lisadega jms;
- ei tahaks, et asjad venivad, muutuvad projekti jooksul kallimaks, keegi ei pea lubadustest..;
- sobitub aia ja majaga (disain);
- annab turvatunde ja heaolu – on üks koht, kus lihtsalt olla, laadida ja elu nautida;
- on kvaliteetne ka peale 3 aastat ja ei pea ka hiljem väga midagi temaga tegema, kui just ei teki uusi mõtteid;
- vahendaja aitab vältida stressi ja kokku hoida aega ning raha – leida just see õige lahendus.
„Uuring oli tõepoolest vajalik, sest olin enne protsessi alustanud valest otsast – tellides esimest korda elus logo. See aga ei tundunud õige ja ega teadnud, kuidas õigele teele jõuda. Tark otsus oli Mari mentoriks kõrvale kaasata. Uuring aitas saada kinnitust ja ümberlükkamist hüpoteesidele, mida meie kliendid vajavad ja mille eest oleksid valmis rohkem maksma.“