Arstide Liit
Taust ja vajadus
Eesti Arstide Liit (EAL) on arstide vabatahtlik mittetulunduslik kutseühing, mis asutati 28. veebruaril 1921. a. EALi tegevliikmeteks on Eesti arstid ning toetajaliikmeteks mittemeditsiinilise kõrgharidusega isikud. EALi eesmärgid on eesti arstkonna ühendamine, tervishoiupoliitika kujundamine, meditsiinikultuuri edendamine ning oma liikmete kutsehuvide ja õiguste kaitsmine.
Oluline roll on liidul erinevate osapoolte vahelisel kommuniatsioonil. Vanenud oli koduleht ning aktiivsesse kasutusesse polnud veel võetud ka sotsiaalmeediakanaleid. Enne uuenduste sisse viimist, oli vajadus aru saada, millised kanalid osapoolte jaoks kõige paremini toimivad ja miks.
Ülesanne:
Kaardistada osapoolte kommunikatsiooniharjumused
Tellija:
Arstide Liit
Aeg:
Sügis 2017
Tegija:
Mari Arnover
Uue kodulehe fookuse ja sisu paika panemine, mis vastaks kõigi osapoote ootustele. Soov, et koduleht oleks kasutajasõbralik (vajalik info kiirelt leitav, eriti ajakirjanikele) ning sihtrühmadele vajalik.
Hüpotees: liit osutub vajalikuks siis, kui on mingi jama juhtunud (streik, apsakas töös, patsiendi kaebus vms). Siis räägitakse meedias rohkem, hakatakse kaitse peale mõtlema, uuritakse juurde ja tuleb uusi liikmeid.
Lisaks kas liit on oma liikmetele piisavalt lähedal, arusaadav ja toetav? Kas kommunikatsioon, sh koduleht ja teised kanalid on toetavad?
Kvalitatiivuuringus osalesid nii liidu esindaja, liidu liikmed, potentsiaalsed liikmed (arstitudengid) kui ka ajakirjanikud ja pressiesindajad.
Väljavõtted intervjuudest
„Probleem seisneb selles, et kui ajakirjanik meditsiini teemasid googeldab, jõuab ta tihti esiti esoteeriliste allikateni. Hea kui põhiteemadel oleks esirinnas liidu artiklid. Lisaks võib jääda uus info märkamata, sest kodulehel ei käi nii tihti. Abiks oleks Facebook, kus öelda, et selline uudis kodulehel või vastukommentaar vms. Oht on uudis maha magada. Koduleht ja sotsiaalmeedia toetus ei moodusta hetkel tervikut.“
„Tean, et liit on olemas, aga hägune millega tegeleb. Pole kunagi mõelnud, et liidu poole pöörduda. Natuke kaugeks jääb – mis me sinna konverentsilegi ronime, me ju ei tea veel arstindusest midagi. Olen viiendal kursusel, aga isegi residenidina ei ole veel arsti tunnet, pigem jooksupoisi. Saan vastused kollekiivis, aga pole ka kuulnud, et haiglas meil oleks liidu liikmeid. Tean, et koondab arste – peaks nagu arstide huve kaitsma, aga rohkem ei tea.“
Kaardistasime ära hetkeolukorra:
- milline on liidu maine erinevate osapoolte seas;
- mis väärtust liitu kuulumisel nähakse;
- millal hakatakse tudengina liidu peale mõtlema ja kust saadakse teavet;
- millisest kanalist ja millist teavet erinevad osapooled liidult ootavad;
- milliseid ettepanekuid on liidule üldiselt.
Uuringu tulemusel tehti lisaks kokkuvõttele ettepanekud nii üldise kommunikatsiooni, brändi kui ka kodulehe arendamiseks.
Vana ja uus koduleht: