Ülesanne:
Tootearendus globaalsele turule
Tellija:
Fibrotx Self Test
Aeg:
august 2018
Tegija:
Mari Arnover
Eesmärk oli tuua turule innovaatiline toode nahahoolduses ning tutvustada seda kodulehe kaudu globaalsel turul. Eesti teadlaste välja arendatud nahatester aitab paremini aru saada näonaha seisukorrast ja teha nahahoolduseks teadlikumaid valikuid. Teenuse moodustavad ühekordne tester, mis mõõdab väliskeskkonna mõjutusi (UV-kiirgus, saastatus), niiskustaset, naharakkude aktiivsust (sh vananemine) ning tuvastab põletikke, kahjustusi, ja äpp, millega saab pakkuda mistahes seotud teenuseid (kosmeetik, ilutooted, soovitused, kasutajakogemused, ilu-uudised jms).
Eesmärk oli aru saada, kui teadlikud on kodanikud näohooldusest ning millega puutuvad iluteenuste pakkujad igapäevaselt kokku, et lansseerida uus nahatester Hauto nii, et see osapooli kõnetaks ja vajalikkusest aru saadaks. Vastuseid saime küsimustele:
- mida osapooled vajavad?
- kuidas ilumaailmas orienteerutakse?
- millisest kanalist tooteid ostetakse?
- kui kerge on teha valikuid?
- mis valmistab peavalu? jms.
Kvalitatiivintervjuudes osales nii mehi kui ka naisi, nii nahaprobleemidega kui ka ilma, nii neid, kes reisivad palju, kui ka paikseid.
Väljavõtted intervjuudest
„Ma arvan, et ma tean, mis nahatüüp mul on. Kui olin ca 14-aastasena käisin kosmeetiku juures, siis tema ütles. Vist. Tavaliselt valin kas kombineeritud või rasusele nahale – ma arvan, et üks on õige.“
„Kust ma tean, et mul on kuiv nahk? Lihtne - ise näen, kuidas tekivad praod ja kuivab. Usun, et selleks peab natuke aega olema elanud - üle 27 aasta, et aru saada, mida su keha vajab.“
„Loen palju netist, võrdlen erinevaid allikaid, analüüsin infot ja ei usu ühte allikat. Olen hästi skeptiline. Ise teen näomaske – jogurti-mee-kaneeli-kaerahelbe-sidruni. Sidrun teeb klaariks. Toitumisel on väga suur roll – kiirtoit annab kohe näol tunda. Hästi mõjuvad puuviljad.“
„Nahaarst ütles, et kui tahan 20a pärast sama ilus olla, siis kaitse end päikese eest. No ei tule hästi välja. Ma ei varja end päikese eest, kuigi peaks. Tahaks jumekas olla.“
„Näohoolduskoolitusi tehes näen, et näohahoolduse osas on kõvasti (ca 95%) tööd teha ehk nõu anda. Kosmeetikat on palju, aga teadmisi vähe. Tavaline inimene ei ole mures enne, kui pole probleemi, aga probleemid annaks ära hoida, kui nahka õigesti puhastataks. Valem, mis kõiki tegelikult aitab ja algab seestpoolt – joo vett, võta omega 3, puhasta nahka ja niisuta kerge kreemiga.“
„Kõik sõltub elus valikutest - põhjus-valik-tagajärg. Kui näonahk läheb kehvaks, siis võib olla põhjus soolestikus (immuunsüsteem) ja üle tasuks vaadata toitumine. Tuleb aru saada, kus on põhjus.“
Tarbija vajadused ja pakutav lahendus:
- aitab kokku hoida aega (e-teenus);
- lihtsustab kosmeetikamaailmas orienteerumist;
- annab heaolu ja enesekindluse kui on leitud õige toode ja nahk särab;
- vähendab ärevust ja stressi ning annab lootust kui on tekkinud nahaprobleem;
- annab ligipääsu teenuse ja toodete pakkujate juurde;
- ühendab teiste sama murega tarbijatega;
- pakub valikut ja mitmekesisust;
- on atraktiivne ja esteetiliselt ilus.
Logo ja pakend: Saana Hellsten
Strateegiline partner, bränding, veebileht: Fraktal
Fotod: Laura Nestor
Põhjalikum kokkuvõte on kliendi ärisaladus.