Ülesanne:
Hetkeolukorra uuring, et kasvatada brändi
Aeg:
talv 2018
Tellijad:
Öun Drinks OÜ
Tegija:
Mari Arnover
Saaremaa väiketootja ÖUN Drinks käsitöölimonaadid olid jõudnud 2018. aasta alguses etappi, kus Eesti turg müügivõrguna oli peaaegu kaetud, kuid tarbija polnud tootest veel tihti kuulnudki ning ostuotsuseks puudus põhjus – MIKS peaks ostma ja eelistama. Polnud teada lugu, väärtused ega selge eristuvus.
Kvalitatiivuuring tõi arusaama tarbija elust – millised on harjumused, millised hirmud, mis tagasi hoiavad ja mis vajadust aitab katta just see toode. Rääkisime inimestega, kes on vähendanud alkoholi tarbimist ja leidnud alternatiivina vähemagusad mulliga joogid ning pered, kus tähistatakse limonaadiga pidupäeva.
Väljavõtted intervjuudest
„Restoranis oli ükskord tõeline pettumus. Läskime elukaaslasega välja sööma, lõime end üles ja kui teenindaja kuulis, et me alkoholi ei joo, viis veiniklaasid ära ja valas Saaremaa Öunalimpsi morsiklaasi... Mis morsiklaas?! Ärge viige veiniklaase ära, tegime kisa. Tahame ka kokku lüüa ja pidupäevatunnet!“
„Ei taha enam alkot sisse kaanida, aga tahan, et pidupäev oleks eriline! Öunalimps pudelis – õige tuju looja! Klaas käes ja mullid sees ja kohe tuleb naljatuju peale.“
- limonaaditootjast sai Eesti (mahe)õuna väärindaja, mis annab palju laiemad võimalused nii majanduslikult kui tootearenduseks;
- arusaam tarbijatest – nende vajadustest ja harjumustest;
- brändistrateegia ja fookus aastateks, et minna eksportturgudele;
- brändi lubadus: „Öun aitab muuta argipäeva eriliseks ja sündmused pidulikuks.”
- brändi lugu:
Lugu
Meie usume, et Eesti õunad on maailma parimad – puhtas looduses kasvanud, pritsimata, natuke plekilised ja maitsevad kui suvi! Seetõttu seisame selle eest, et Eesti õun oleks väärt sügiseti päästmist ja väärindamist.
Kogume sügisel maheõunad Saaremaalt ja mandrilt kokku ning võlume nad vähese suhkruga naturaalseks koduseks mahlaks, lisame maitseelamuseks koduaiamarju ning kirsina tordile ka väikse mulli – käsitöölimonaad Saaremaa moodi.
Soovime oma lastele sama ilusaid lapsepõlvemälestusi nagu meil endal, et argipäeva tekiks natuke naljatuju ning tähistamisest saaks töeline pidupäev.
Järgmised koos tehtud sammud
2018 sügis
uued tooted Eesti turule – 750 ml mahedad pidupäevalimonaadid;
2019 kevad
relansseerimine ehk kogu limonaadide perekond sai mahemärgise ja uue välimuse;
2019 kevad
kaks uut toodet – ilma lisatud suhkruta mündilimonaad ning koostöös La Muuga õunasorbett ehk väljumine joogisegmendist;
2019 suvi
brändi olemust kajastav klipp.
“Kui Mari meile appi tuli, siis alustas ta kvalitatiivuuringust, et teada saada, mida meie tarbijad meist arvavad. Läbi selle saime teada, mida teatakse/arvatakse meie kohta ja lisaks, mis kitsaskohad turul vajavad lahendusi. Mari värskendas meie brändistrateegiat ja koos leidsime ka uue suuna meie tootearenduses. Praegu oleme juba ideedega väljaspool joogi tootmist. Teine pilk väljastpoolt ettevõtet oli väga vajalik värskendus. Marile suur kraaps tehtud töö ja energia eest.”