Kui hästi on Eesti-sisese paki saatmisega?
Taust ja vajadus
Pakkide saatmise trend on kasvuteel. Eesti start-upil on eesmärk siseneda turule, kuid enne seda mõista paki saatjate ja saajate tänaseid harjumusi ja kitsaskohti, millele pakkuda omalt poolt paremat lahendust.
Ülesanne:
Mõista tänaseid harjumusi, vajadusi ja kitsaskohti.
Tellija:
Mailpuer OÜ
Aeg:
Mai 2021
Teostaja:
Mari Arnover
Kvantitatiivuuringus osales 201 paki saatjat ja saajat.
Väljavõtted intervjuudest
„Eestis on hinnad kallid ja osadel marsruutidel polegi mõistlikku pakkumist. Enamus teenused eeldavad saatmisel printeri olemasolu. Kulleri puhul peab päev otsa kohal olema.“
„Kui tellida tihti kaupu siis postikulu moodustab üsna märkimisväärse osa. Paneb mõtlema kas tasub. Lähen pigem ise poodi. Pikk ooteaeg häirib.“
„Võimalus on, et minu pakiga ei käida hästi ümber. Teen omalt poolt kõik - pakin väga korralikult, aga paki teel olles muretsen, kas kõik korralikult kohale jõuab.“
„Pakid ei tule kodu nutipostkasti sama hinnaga nagu kaubanduskeskuse pakiautomaati.“
„Kui lähim pakiautomaat on täis, viiakse pakk täiesti suvalisse kohta, viimane kord 20 km kaugusele teise linna, minu käest küsimata, kas see üldse sobib.“
„Häirib see, et kodulehel ei näe infot pakiautomaatide vabade kappide olemasolu kohta. On juhtunud, et jõuan pakiga pakiautomaadini ja siis selgub, et vaba kappi ei ole.“
„Mulle tegelikult ei meeldi pakid, tahaksin poest kohapealt osta / kohapeal süüa.“
„Kvaliteet ei sõltu ainult ettevõttest, vaid ka konkreetsest kullerist. Mul on ka sellist kogemust, kus kuller ei käinud kohal ja siis väitis, et kedagi polnud kodus.“
Täname kõiki uuringus osalejaid – ettepanekuid ja seda, mis saaks olla paremini, tuli suures mahus.
Kuna uuringu kokkuvõtet tellija avalikustada ei soovi,
siis toome välja 3 peamist tõdemust, mida saame avalikkusega jagada:
- Kõige suurem kitsaskoht: aeg ja planeerimine. Kuna puudub ülevaade millal kullerid jõuavad, pole ka vahel kedagi vastu võtmas.
- Suhtumine ja hoolimine: keegi ei taha saada teada, et tema pakk on kaduma läinud või katki.
- Inimesed on harjunud pakiautomaate kasutama, aga see enam ei rahulda nii palju, sest automaadid on täis, tuleb liiga kaua oodata.
Uuring aitas:
- kinnitada hüpoteese;
- saada aimu hetkeolukorrast turul;
- mõista kodanike harjumusi ja eelistusi paremini;
- valmistada ette äriideed investoritele ning arendada teenust turule tulemiseks;
- seada paremat fookust;
„Uuring aitas meid 100% edasi ja saime lisaks ka väga palju häid mõtteid. Nüüd on vaja see kõik vaid ellu rakendada. Ja tuleme brändistrateegia ja teenuse arendusega veel tagasi.“