Saaremaa Piimatööstus

Taust ja vajadus

Ajalugu: AS Saaremaa Piimatööstus on piimanduse alal suurte kogemuste ja pikaajaliste traditsioonidega ettevõte, mis on tegutsenud juba esimese Eesti Vabariigi aegadest alates. Selle aja jooksul on tegutsetud erinevates struktuurilistes vormides ning aastast 1996 oldi koos lihatööstusega Saaremaa Liha- ja Piimaühistu omanduses.

Tootmisettevõttes puudus turundusjuht ning turunduse ja kommunikatsiooniga tegeles ettevõte reklaamiagentuuri abiga pigem tagasihoidlikult. Senine tegevjuht oli pärast nelja aastat lahkumas ning soovis uuele juhile anda selgema arusaama, mis olukorras on korporatiivselt Saaremaa Piimatööstuse kaubamärk, ning aidata seada ärifookust järgnevaks.

Eesmärk:

Tagasiside ettevõttele maine, tuntuse ja eristuvuse koha pealt

Aeg:

Kevad 2019

Tegija:

Mari Arnover

Eesmärk

Selleks, et tarbija saaks aru, millist väärtust saab ta just Saaremaa piimatooteid süües ning müügimeeskond / reklaamid tooksid välja õigeid argumente ning bränd kannaks neidsamu väärtusi, sai eesmärgiks aru saada, mida tarbijad Saaremaa Piimatööstusest ja toongust arvavad, mis puhkudel eelistavad ja miks armastavad.

Kaubamärgid

Tegelikkuses toodab Saaremaa Piimatööstus ennekõike juustusid, lisaks mahepiima ja kohupiimakreemi. Tarbija mainis kohukest ja jogurtit, mida toodab õue peal asuv teine ettevõte Delifood.

Uuring

Kvalitatiivuuringus osales 673 inimest (tarbijad, potentsiaalsed tarbijad, töötajad, saarlased, Saaremaa keskkooli ja ametikooli õpilased, koostööpartnerid).

Peamine hüpotees sai kinnitust: tarbija teadlikkus Saaremaa piimatoodetest on pigem madal, ettevõtte kaubamärk tundmatu, kuna pole edastatud väärtusi, mille eest seistakse, ega põhimõtteid, millega tooteid arendatakse. Küll aga on tugevad tootebrändid võitnud tarbijate südame väga hea kvaliteedi ja puhta maitsega.

Väljavõtteid uuringust:

Tulemused

Analüüs tervikuna on ettevõttele ärisaladus, mida siin lahata ei saa.

Lühidalt: kaardistatud said ettevõtte tugevused, kitsaskohad ja võimalused. Tekkis arusaam, milline tarbija mis toodet millal ja miks eelistab, mis annab parema arusaama tootearenduseks ja turunduseks. Lisaks kuhu suunata kommunikatsioon ja millest rääkida, et kasvaks ettevõtte maine ja tuntus tervikuna.

Paika sai suur pilt, et uus juht koos uue tiimiga saaksid teha väärt otsuseid, kuhu võtta suund ning kuidas tulemusteni jõuda.

Uue juhi tehtud sammud, millega pole meie seotud:

  • rebränding, mille aitas välja töötada agentuur Taevas Ogilvy.
    Saaremaa Piimatööstuse juhi Valdis Noppeli sõnul toodi uus kaubamärk turule, et rõhutada ettevõtte saartekeskset päritolu ja kohalike piimatoodete kvaliteeti. „Saaremaa Piimatööstuse omanikud on Saare-, Hiiu- ja Muhumaa piimatootjad. Uus kaubamärk annab võimaluse rääkida meie ehk MO Saaremaa lugu, tuua esile saarte eripära ning turul selgelt eristuda,” selgitab Noppel. Samuti on plaan uue kaubamärgi alt tooteportfelli laiendada ning tuua seniste juustu- ja võitoodete kõrvale ka teisi piimatooteid.
  • koduleht: www.mosaaremaa.ee 
  • uus ökopiima tootepakend
    Kevade algul tegi ettevõte poolemiljonilise investeeringu tootmisliini, mis võimaldab pakendada piimatooteid 100% taaskasutatavasse purepakendisse. „Esimene toode uuelt liinilt on MO Saaremaa Öko mahetäispiim 4,0–4,4% rasvasisaldusega. Varem oli see pakendatud plastkanistrisse, kuid nüüd on saadaval poole- ja üheliitrises keskkonnasäästlikus Elopakis,” rääkis tegevjuht Valdis Noppel. Uus pakend on esimene omataoline Eestis, sest see on valmistatud ainult taaskasutatavast materjalist. Pakendi ja korgi plastiku valmistamiseks on kasutatud Soome mändide puidujääkidest valmistatud õli. Pealegi on pakend süsinikuneutraalne.