Sisekujundus
Taust ja vajadus
OCCO on Eesti turul tegutsenud 5 aastat pakkudes terviklahendust sisekujunduseks.
Vajadus on kujundada OCCO-st rahvusvaheliselt tugev bränd ning paika panna väärtuspakkumine ja turundusstrateegia – kellele, mida, kuidas ja miks tehakse. Enne kui hakata turundustekste koostama, -kanaleid valima, kampaaniad korraldama ning teenust arendama, oleks mõistlik aru saada, millised on tänane seis.
Eesmärk oli aru saada, kuidas tänased tellijad ja koostööpartnerid, aga ka potentsiaalsed kliendid ja koostööpartnerid harjunud on, millised on mured ja rõõmud, mis hirmutab, mis jääb arusaamatuks, mida väärtustatakse ja mis elu lihtsustab. Ikka selleks, et pakkuda turu parimat teenust ja kohandada vastavaks ka turundust, mõistes sihtrühmi.
Ülesanne:
Uurisime kodu- ja kontori sisustajate, maaklerite ja sisekujundajate kogemusi.
Aeg:
märts – aprill 2020
Tellija:
OCCO
Tegija:
klient + Mari Arnover
Kvalitatiivuuringus osales 43 inimest:
- 14 kodusisustajat, kelle seas oli nii OCCO kliente kui ka omal käel sisustajaid, nii esimese oma kodu, mitmenda kui ka üürikodu sisustajaid.
- 10 kontorisisustajat.
- 19 koostööpartnerit – maaklerid, sisearhitekt, sisekujundajad
Antud uuringu puhul oli oluline ka see, et ettevõte saaks ise uuringu kogemuse ning viiks suurema osa intervjuudest ise läbi. Vaja oli kõrvale mentorit, kes aitaks seada eesmärke, püsitada hüpoteese ja sõnastada küsimusi ning teha intervjuud inimestega, kellega puudub koostöö.
Väljavõtted intervjuudest
„Sisekujundus on minu jaoks möbleeritud korter. Mul on lihtsam müüa ja see on oluline. Mul oma äri ja ei taha selle teemaga detaili minna. Soovitan, kui see müüa aitab. Võti peitub koostöös. Pole mõtet üksi „kala“ püüda.“
„Kõige olulisem töös minu jaoks on hea koostöö, hea klapp erinevate osapooltega. Hea koostööpartner on see, kes aktiivselt osaleb projektis, mõtleb kaasa, käib välja variante, tegeleb dokumentatsiooniga, et me ei pea ise kodulehtedelt otsima hakkama. See teeb elu nii palju lihtsamaks.“
„On jäänud tunne, et väga palju sisekujundajad on mainstream maitsega, puudub karakter. Ja seda pole ka ilmselt tellijatel, sest tulemused on igavad, samasugused. Mulle tundub, et aitavad valivad värvi, tapeeti, diivanit ja teenus tellitakse ka siis, kui ei ole aega, viitsimist, tahtmist, tunnetust endal. Meil oli. Lisaks tahaks väikese kiiksuga tulemust.“
„Konkurendil jäid vastused viibima ja ei meeldinud nende pakutud lahendus, see oli tohutult igav. Aeg oli meil ka piiritletud, et otsustasime minna OCCOga edasi. Eelkõige vaatasin veebilehel tehtud töid. Tundus kaasaegne ja äge.
OCCO sai kohe aru, millest ma räägin – algas koostöö ja arusaam oli kiire. See oli hea.“
„Olen küll finantsjuht, aga sisetööde eelarve läks kohe vastu taevast – ei osanud õigesti planeerida materjali ja ajakulu. Eelarvesse sisestasin konkreetsete pakkumiste alusel, kulugruppide lõikes – torutööd, elektritööd jms. Üks hetk oli närvidel parem kui enam ei vaadanud – on nagu on, maja on vaja valmis saada.“
„Kodu sisustamine on keeruline, kui teed ise, aga tunduvalt kergem kui teed sellega, kes oskab. Elu ei pea nii keeruliseks tegema.“
„Maakler tuli selle jutuga, et kas olete mõelnud sisekujundaja peale ja soovitas. Enne ei olnud mõelnud. Nägin näidiskorterit, mis avaldas muljet ja sain aru, mida ma EI taha. Sain aru, et kui tüütu on ise teha, millega kõigega peab arvestama.“
„Suht ruttu saad ehituspoes aru, et ei leia Pinteresti lahendusi – valida on 3 igava ja standartse asja vahel. Mõtled ühte asja, kolm sammu jõuad edasi, siis tuleb tagasi tulla 2 sammu, sest järgmine etapp ei sobitu... Kui esimest korda teha, on terviku nägemine nõrk.“
Uuring aitas:
- kaardistada ära selle, millised on erinevate osapoolte vajadused, harjumused, pettumused seoses sisekujundusega, mida peetakse oluliseks, mis ajab vihale.
Näide: kodusisustaja
Kodusisutaja plaanib ja otsib õiget kodu tihti kaua (paar aastat). Korteri ost ja remont on suured kulud ja tuleb isiklikust rahakotist, millel on silm peal. Kuna nii suurt ostu tuleb elus harva ette, pole nii palju kogemust ja on hirme, ootusi, lootusi. Igaüks soovib luua oma väikest maailma, kus temal oleks pärast hea olla (või tema üürnikul). Kodu on soe ja hubane koht, mis laeb omanikku hea energiaga. Seetõttu on koduostjal peas visioon suurelt olemas, mis teeb kodust kodu tema jaoks. Tema hirm on, et sellega sisekujundajad ei arvesta, surutakse peale oma maitset või seda, mille pealt saab ise teenida. Nii hakkab ta suure tuhinaga ise pihta, tihtipeale Pinterestist, Instagramist. Kui ta aga ehituspoodi jõuab, saabub reaalsustaju, sest valida on vaid kolme igava standardlahenduse seast ja ta hakkab aru saama, et polegi nii lihtne asju kokku sobitada ja kõik ägedad asjad ei töötagi koos. Oleks vaja abi, mida ta kohe ei oska või tea küsida.
- ümber lükata ja kinnitada hüpoteese:
näide 1: üürikorterisse tehtud terviklik sisekujunduslahendus annab hiljem eelise küsida kõrgemat üürihinda (tõene);
näide 2: sisekujundus on nauding…. professionaalidele – teistele on see küll põnev, aga väga keeruline, eriti kui teha seda esimest korda elus ja küll oleks hea kui keegi aitaks läbi mõelda terviku, eelarveread, aitaks vältida ämbreid, hoida kokku aega ja raha. (nii ja naa)
näide 3: kodusisustajad on hinnatundlikud ning arvavad, et kodu sisustamine on liiga kallis, seega ei oska teenust tahta (tõene);
Järgmised sammud:
- seada turundusfookust;
- arendada olemasolevat teenust ja ka uusi;
- täiendada turundusmaterjale;
- hakata kõnetama kommunikatsioonis sihtrühmi õige nurga alt;
- https://m.arileht.delfi.ee/article.php?id=89879273
Valmis mahukas kokkuvõte, mis tellija jaoks ärisaladus.