Värska mineraalvesi
Taust ja vajadus
Värska mineraalvesi on turul olnud väga kaua (aastast 1967) – välja on kujunenud omaette bränd. Turg jaguneb kolme tootja ja kahe edasimüüja vahel, mis tähendab, et tooteid on väljanägemiselt erinevaid. See muudab pildi tarbija jaoks kirjuks ja segaseks. Vaja oli aru saada, kuidas tarbija kaubamärki näeb, miks ja mida ta eelistab, et paika saada järgmised sammud tootearenduses, turunduses ja müügis.
Tegevused:
Kaubamärgi hetkeolukorra uuring
Aeg:
Kevad 2019
Tellijad:
Verska Mineraalvee OÜ ja Mobec AS
Tegija:
Mari Arnover
- arusaam, mis maine on Värska veel eestimaalaste seas;
- tarbija vajaduste kaardistus – millist pudelivett juuakse, millal ning miks;
- saada fakte selleks, et luua täpsem plaan tootearenduseks, turunduseks ja müügiks.
Kvalitatiivuuringus osalesid erinevas eas tarbijad ning koostööpartnerid haiglast ning restoranidest. Fookuses olid inimesed, kes eelistavad teatud hetkedel pudelivett – nii mulliga kui ka ilma. Lisaks uuriti Eestis puhkamise harjumusi, seoseid Värska asukohaga, kaardistati konkurentide tegevust ning üldisi trende.
Väljavõtted intervjuudest
„Olen Värska Originaali sõltlane ca 10 aastat. Ma usun, et Värska on maailma parim mineraalvesi. 5 aastat ei ole vist olnud päeva, kui mul poleks olnud Värska Originaali kodus.“
„Ja siis eelistan vaid mineraalidega vett, mitte karboniseeritud. Ma kujutan ette, et seal on vajalikud Na, Mg, K, aga palju mul vaja ja kas see ka imendub - pole aimugi?! Pole teadustööd teinud.“
„Sõbra isa rääkis 3 aastat tagasi, et Värska vesi ei tulegi Lõuna-Eestist, vaid Tallinnas pudeldatakse Ülemiste vett ja pannakse mull sisse. See müüt jäi kuidagi kummitama, et Värska polegi Värska!“
„Selle Värska vee põhihäda on, et ta on nii suures (1,9L) pudelis, et lahtub ära ja lahtunud Värska on JUBE. 1L on hea suurus.“
- Värska maine on kehv, mis tuleneb piirkonna mitteatraktiivsusest – sanatoorium on vananenud, piirkonnas puuduvad turismiatraktsioonid peredele, ettevõtted ei tee koostööd ega paku täispakette puhkuseks.
- Mulliga vee tarbija on teadlik ja eelistab kindla mulli suuruse ja maitsega vett, mida tuleks tootearenduses arvesse võtta.
- Tarbimisolukorrad on erinevad – mõttetööks, kaalulangetuseks, sportimiseks, õhtusöögi kõrvale, taastumiseks, janu korral.
- Hüpotees pidas paika: tarbija ongi segaduses ega saa aru, miks on turul nii palju eriilmelisi Värskasid, teadmata, et nii palju ettevõtteid on seal taga.
- Kaitsta tuleks piirkondlik luba, mis lubab villida vaid Värska territooriumil ning aitaks tõsta ka kohaliku maavara mainet ning tarbija harimise kaudu panna eelistama eestimaist (Gruusia, Leedu, Prantsusmaa ees).
Tehtud sammud:
- Turunduskampaania, mis koondas piirkondlikud teenusepakkujad ja kutsus suvisel ajal Värskat kohapeale avastama. Eeskujuks võeti minu varasem idee – Karja Pagari Seikluskaart.
- Pudeli ja etiketi vahetus (rebranding) / kevad 2020
- Uus koduleht / kevad 2020
- kustutab janu;
- annab heaolutunde, värskendab-ergutab, taastab, kuna sisaldab mulle ja mineraale;
- toetatakse Eesti oma maavara ja vähendatakse ökoloogilist jalajälge importvee sissetoomisel (keskkonnasõbralik);
- premeerib pingutust, kui ollakse alustanud tervislikumate eluviisidega;
- pakub meelelahutust ja võimalust avastada Värskat (tarbijamängud, turism, puhkus).
„Mul on hea meel, et tulid oma kogemuste ja teadmistega meile appi. Oleme Verska Mineraalveega koostööd teinud praeguseks 10 aastat ja paratamatult kogu aeg selle asja sees olles kipub pilk hägustuma. Seetõttu tundsin üha enam vajadust kaasata kedagi väljastpoolt. Kedagi, kes aitaks näha neid samu asju uutmoodi, et mõista paremini, mis on tarbija ootused ja millised sõnumid kõnetavad nende toodete ostjat.“