Pagari- ja kondiitritooted
Taust ja vajadus
Pagari Liisu on pereettevõttena Tallinnas tegutsenud 28 aastat. Pakutakse kvaliteetsest toorainest pirukatest eritellimustortideni. Viimase viie aastaga on hakanud käive langema, konkurente on tulnud juurde ning mõjutavad ka trendid – mugavus (kaubanduskeskused, tellimisäpid), tervislikkus (suhkur), talumatused (laktoosi ja gluteenitalumatus jms).
Siiani pole vajadust olnud turunduse järgi, sest toodete kvaliteet on pannud püsikliendid suust-suhu soovitama. Nüüd aga enam ilma ei saa – tundub, et kliendil ei tule enam meelde, sest valikuid on nii palju (hüpotees). Seega põhivajadus on aru saada, kuidas tänane tarbija mõtleb, kuidas tähistab ja millised on võimalused pildile saada ning äri jätkusuutlikuna hoida.
Ülesanne:
Arusaam kuhu klient on kadunud
Tellija:
pagariliisu.ee
Aeg:
Sügis 2019
Teostaja:
Mari Arnover
Inimeste magusavajadus ja tähistamine pole kuhugi kadunud, küll aga on muutunud ajas maitse ja harjumused kuidas isu rahuldada.
Enne kui hakata strateegiat muutma, turunduskanaleid valima ja kampaaniaid korraldama, oleks mõistlik aru saada, milline on täna inimeste kogemused erinevate kookide-tortide tellimisega, kuidas nad mõtlevad ja mida otsivad ning vajavad. Nii saab ette ära kaardistada kitsaskohad antud valdkonna teenusega ning see enda kasuks tugevuseks keerata (mugavam, kiirem, lihtsam) ja hiljem ka kommunikatsioonis kasutada.
Uuring jagunes kaheks:
Kvalitatiivuuringus osales 15 inimest – nii ettevõtete esindajad kui ka tavatarbijad, kes tellivad koogi-tordi lapse sünnipäevaks, koju enda sünnipäevaks või tööle. Vastajate seas oli nii Pagari Liisu püsikliente kui ka neid, kes pole neist kuulnudki.
Kvantitatiivuuringus osales 80 püsiklienti – nii ettevõtete esindajaid kui ka eratarbijaid.
Rääkisime osalejatega laiemalt magusast, igapäevastest ja pidupäeva harjumustest, sh kust tellitakse, mida ja miks eelistatakse, mis on protsessis ebamugav, mis on Pagari Liisu tugevused ja nõrkused jms.
Väljavõtted intervjuudest
„Kuna tegijaid on nii palju, siis oli paar aastat auk sisse jäänud ja see aasta tuli Pagari Liisu taas meelde. Mõtlesin juba, et enam neid ei ole, aga olin väga rõõmus, kui leidsin kodulehe ja vanad head maitsed jälle üles. Tellisin sünnipäevaks koju kirsistruudlit.“
„Pagari Liisu on natuke teistmoodi – ei ole poekaup. Tõeliselt head, ülimaitvad tooted, abivalmis ja sõbralik teenindus ehk eritellimustega leitakse alati lahendus. Armas, väike ja kodune koht kuhu tulla.“
„Vahel olen tellinud sünnipäevaks midagi, vahel teen ise. Rõhk on soolasel. Kui magus siis eelistan trühvlid, Mille-feuille' – midagi sellist, mida ise ei viitsi teha või liiga keeruline. Tavalist kohupiimakooki ma tellima ei hakka.“
„Koostisained loevad – vahel loed poes koostise läbi, isu läheb ära ja jääbki ostmata. Kõik e-ained ei pruugi olla kahjulikud, aga pikk nimekiri ehmatab - kodus ei pane ju seda kõike koogi sisse. Eriti palmiõli. Eelistame võid nagu prantslased.“
„Plaadikoogid - kindel ei. Keskpärane kook – kindel ei! Pigem võtad vähem ja kvaliteetse šokolaaditrühvli nt Choclateriest. Viimasel ajal ei suuda enam ka külas head nägu teha keskpärase koogi peale. Maitsemeel on treenitud ja ei suuda enam süüa sellist.“
„Pierre'i kookides näiteks ei ole väga palju biskviiti ja isegi ei tea, mis neil kooki üleval hoiab, aga seal on tunda, et kvaliteetses tooraines nad järgi ei anna. Võtad vähe, aga saad palju.“
„Kes see tänapäeval ikka kuiva saia sööb? Tahaks võist nõretavaid tooteid… Mind koht ei häiriks kui ikka päriselt isutaks. Ja valik peaks siis olema ka kaasaegselt kütkestav.“
Tarbija vajadused:
- olulise tähistamine, nt sünnipäev – kodus, tööl, mängutoas;
- magusavajadus;
- armastuse väljendus pakkudes lähedastele lauale parimat;
- lohutus üksindushetkel;
- pai tegemine endale ehk enese premeerimine koogitükiga;
- külakosti kaasa viimine ehk kingitus;
- tagasi lapsepõlve minek mõne nostalgiamaitsega.
Valmis mahukas kokkuvõte koos soovitustega, mis on ärisaladus.
Püsikliendid on lojaalsed – üle 52% uuringus osalenutest kauem kui 10a, hindavad väga päris toorainest stabiilset kvaliteeti, aga ka neil on mõned ettepanekud, kuidas veel paremaks saada. Lisaks potentsiaalsete klientide tähelepanekud ja harjumused.
Lühidalt: tekkis arusaam tarbijast ja tema vajadustest, käima lükati tootearendus, paika pannakse turundusstrateegia ning arendatakse ka teenust ja kodulehte.
„Sügava tänuga, et äratasid talveunest, et äri liikuma hakkaks. Arendus käib täie hooga ja käive on tasapisi kiskunud ülespoole stabiilsemaks. Aga nii palju on veel teha.“