Kuidas luua paremaid lahendusi?

Kuidas sünnivad parimad lahendused?

MaterChef Eesti saates (09.11.24) kasutati disainmõtlemist ja teenusedisaini ja selle näitel on väga hea selgitada, mis see siis täpsemalt on ja mis kasu toob?

Antud saate tegi eriliseks see, et sihtrühm olid lapsed (ca 10-aastased), kes olid ka hindajad ehk neile parima lahenduse loomine oli võti.

1. Kui tiimid sai teada, et tuleb katta laste sünnipäevalaud, olid plaanid peagi paigas – nad EELDASID, mida lapsed tahavad – hernestega kartulisalatit, lihapalle, pannkooke jm.

2. Kui saabusid lapsed ja rääkisid oma eelistustest – trühvlid, mereannid ja kui ühest suust, et ka küpsisetort – hakkas tekkima eeldajates segadus.

3. Huvitav oli näha, kui kaua oma eedlusest kinni hoitakse. žürii hakkas tiime vaikselt mõjutama, öeldes, et võidu toob küpsisekook.

4. Tiimid kasutasid võimalust KAASATA ja otseallikast küsida, et INTERVJUEERIDA lapsi – kui küpsisetort, siis mis küpsistega, palju suhkrut, mis marjad jm.

5. Sündsid lahendsed, mille sihtrühm heaks kiitis.

See ongi teenusedisaini tuum – mitte jääda oma eeldusse kinni, kuulata, kaasata, olla avatud ja julge.

Eeldamine tekib kergelt, sest nii on mugav. Lapsed on piisavalt erineva vaatega, et tasus oma võidu nimel pingutada.

Head kuulamist, kaasamist ja isadepäeva tähistamist!

#teenusedisain #disainmõtlemine #igapäevaelu #masterchef

Mari Arnover
Näen asju kasutaja vaatenurgast ning toon ettevõtetele tagasi värske vaate, mis asja sees olles tihtipeale tuhmub. Vaatan suuremat pilti, aga ka detaile ning trende, tekitan seoseid ja pakun lahendusi.