Inimkeelne koduleht

Käisin eelmisel nädalal ühel päris toredal avaliku sektori seminaril. Toredal minu jaoks selles mõttes, et märkasin mõtteviiside muutust (aastaga on näha muutust) – hakatakse mõistma kliendi vaadet ja talle väärtuse loomise olulisust. Siis aga tuli juttu kodulehtedest ning keegi tõdes, et endalgi on raske mõista, mis teenuseid organisatsioon täpselt pakub või kust enda kodulehelt ikka infot leida.

Arvati, et paha ei teeks inimkeelne versioon. 👏

Aga praegusele lisaks, klientidele.

Ja et praegune täidab ametnike vajadust, sest on põhjalik. Siin juba oli viga sees – ametnik ise ei leia infot, aga tahab, et kliendile oleks lihtsam versioon… Ametnik jääks käima vanas versioonis, sest ta on harjunud ja teab juba kust midagi leida.

Ehk lühidalt

  1. Tere tulemast inimeselt inimesele ajastule! Ei ole vahet, mis rollis sa oled – me kõik hindame lihtsust. Lihtsus ei tähenda, et seal ei ole põhjalikkust, aga see tuleb siis, kui selleks on valmisolek (paari kliki kaugusel kui suurem huvi).
  2. Lihtsus tähendab tegelikult päris suurt tööd ehk mõtestamist, mida ei viitsita / osata teha. On läbi mõeldud kellele ja miks seda infot kuvatakse ja lihtsus tuleb sellest, et seda kuvatake õigel ajal, õiges koguses ja õiges stiilis = ehk kõnetab.
  3. Suuremate muutustega tulevad esile hirmud ja see on loomulik. Üks ametnike hirm on näiteks see, et siis me paistame välja mitteprofessionaalsed, pealiskaudsed. Hirm on asjatu, kui teenused on mõtestatud professionaalselt, aga lühidalt ja inimkeelselt.

Mulle ikka meeldib väga A.Einsteini ütlus: “Kui sa ei oska seda lihtsalt selgitada, siis sa pole pointist ise aru saanud.”

Millist avaliku sektori kodulehte on täna väga mõnus ja lihtne kasutada?

Aitame panna end kliendi kingadesse, mõtestada ning luua inimkeskseid lahendusi.

Mari Arnover
Näen asju kasutaja vaatenurgast ning toon ettevõtetele tagasi värske vaate, mis asja sees olles tihtipeale tuhmub. Vaatan suuremat pilti, aga ka detaile ning trende, tekitan seoseid ja pakun lahendusi.