Äripäeva Podcast: Teenuste Teejuht, klienditeekond
Kas oled kliendina kogenud, et näiteks uut külmkappi tellides lükkad otsust edasi, sest tead kui palju ebamugavust see kaasa toob – kas tuuakse tuppa, kuhu panna vana kapp, kas uus ühildub ja hakkab tööle?
Aga mis oleks siis, kui külmkapi müüja on kõige selle peale juba mõelnud ja pakub ka lisaväärtust?
Mis on klienditeekond?
Klienditeekond on kliendi tegevused vajadusest kuni vajaduse rahuldamiseni. Ütleme, et vajadus ongi välja vahetada külmik, kus hoiustada igapäeva toitu ning teekond algab vajaduse tuvastamisest (eelmine külmik hakkab läbi minema) ning lahenduseni (uus külmik on oma kohal ja töötab). Mis vahepeal juhtus sõltub sellest kui sujuvaks ja mugavaks see kliendi jaoks tehti ja kas ta hiljem mäletab seda (kehva kogemust mäletame pikemalt).
Rääkisime Äripäeva podcastis hästi lihtsalt erinevate näidetega:
https://www.aripaev.ee/raadio/episood/150724-teeninduse-teejuht
- kuidas klienditeekonda vaadata
- mis on erinevused füüsilise ja e-poe klienditeekonnal
- millele peaks luues tähelepanu pöörama
- mõned soovitused
Teenusearenduse näide
Sa müüd külmikuid või rongipileteid. Peale ostu on tehing tehtud.
Kliendi jaoks aga teekond jätkub – tema soovib et uus külmik oleks omal kohal ja töötaks või soovib ta rongiga jõuda loodusesse. Kas see peaks olema teenusepakkujana sinu asi? Jah, kui sa soovid olla kliendisõbralik ja kasumit ning brändi lisaväärtusega suurendada. Sa aitad kliendi eesmärgini ja tagad suurema kliendirahulolu.
Milliseid teenuseid soovitatakse edasi ja tahetakse tarbida?
Ikka neid, mis on läbimõeldud, mugavad ja teevad elu lihsamaks.
Mõlemad antud ettevõtted on selle kenasti ära teinud:
Elroni Metsaekspress: https://elron.ee/metsaekspress
Euronicsi transport: https://www.euronics.ee/transport-ja-paigaldus